MARC details
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
03792nam a22003134i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
.b7273095x |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
IED_BCN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20200306095826.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Campo de control de longitud fija |
181126s2016 xxka b 001 0 eng c |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN) |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
1780675623 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN) |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9781780675626 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
ES-BaUPF |
Lengua de catalogación |
cat |
Normas de descripción |
rda |
Centro transcriptor |
IED_BCN |
Centro modificador |
IED_BCN |
041 ## - CÓDIGO DE LENGUA |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente |
eng |
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Slade-Brooking, Catharine |
9 (RLIN) |
3326 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Creating a brand identity : |
Resto del título |
a guide for designers / |
Mención de responsabilidad etc. |
Catharine Slade-Brooking |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Lugar de producción publicación distribución fabricación |
London : |
Nombre del de productor editor distribuidor fabricante |
Laurence King Publishing, |
Fecha de de producción publicación distribución fabricación o copyright |
2016 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
160 pàgines : |
Otras características físicas |
il·lustracions en color ; |
Dimensiones |
23 cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
text |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre del tipo de medio |
sense mediació |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre del tipo de soporte |
volum |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA; ETC. |
Nota de bibliografía etc. |
Inclou referències bibliogràfiques (p. 157) i índex |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Chapter 1. Branding Basics : Consumer culture: why do we buy? ; What is a brand? ; Why do we brand? ; How does branding work? ; The history of branding ; How are things changing? ; The future for brands ; Maintaining beloved brand status ; Case study: Uniqlo -- Chapter 2. Brand Anatomy : Logos ; Case study: Eurostar ; Straplines/taglines ; Appealing to the senses ; Brand architecture ; Brand families ; Internal and external branding ; Branding terminology -- Chapter 3. Brand Strategy : Standing out from the crowd ; Unique selling point (USP) ; Semiotics ; Exercise: Brand analysis ; Case study: Apple Mac ; Semiotic toolbox ; Case study: Milka chocolate ; Naming brands ; Exercise: Creating a mood board ; The use of emotion ; Brand personality ; Target marketing and brand positioning ; Brand revolutions ; Cultural branding ; Rebranding ; Case study: Lucozade ; Trend forecasting and analysis ; Brand failures ; Brand ethics -- Chapter 4. The design process : Why use a design process? ; How does the design process work? ; The stages of the design process ; The design team ; The creative process ; The design process in the academic environment ; Exercise: student exercises -- Chapter 5. Research : Why do we need to research? ; Research methods ; Researching the audience ; The use of social media in research ; Case study: Proctor and Gamble ; Visual research boards ; Exercise: designing a consumer-profile board ; Other forms of research -- Chapter 6. Analysis : Defining the USP ; Market sector analysis ; Product category analysis ; Competitor brand analysis ; Exercise: conducting a simple competitor brand analysis ; Analyzing the brand environment ; Case study: Fazer cafe ; Future forecasting ; Analysis of data and interpreting opportunities ; Exercise: Designing visual analysis boards ; Brand creation strategies ; Research and analysis in an educational setting -- Chapter 7. Concept development : Inspiration ; The big idea ; Visualizing and analyzing inspiration ; Initial concept ideas ; Organizing your source material -- Chapter 8. Delivering the final design : Choosing the best concept ; Exercise: how to develop an assessment strategy ; Final refinements ; Presentation materials ; Designing effective communication boards ; Digital versus print presentations ; The client presentation ; Testing the final brand identity ; Design development ; Launching the brand identity ; Beyond delivery |
520 ## - NOTA DE RESUMEN |
Resumen |
Creating a Brand Identity is a fascinating and complex challenge for the graphic designer. It requires practical design skills and creative drive as well as an understanding of marketing and consumer behaviour. This book is an introduction to this multifaceted process. It illustrates brand identities from around the world |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Marques de fàbrica |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
4705 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Construcció de marca (Màrqueting) |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
4427 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Productes de marca |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
4217 |
650 #7 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Publicitat |
Subdivisión de materia general |
Productes de marca |
Fuente del encabezamiento o término |
lemac |
9 (RLIN) |
4214 |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías |
Universal Decimal Classification |
Koha [por defecto] tipo de item |
Llibre |