IEDBarcelona

Normal view MARC view

Mitjans de comunicació social (Topical Term)

Preferred form: Mitjans de comunicació social
Used for/see from:
  • Mitjans de comunicació generats per l'usuari
See also:

LCSH (enc.: Social media)

Viquipèdia, 24 ag. 2011 (mitjà de comunicació social: Un mitjà de comunicació social és un mitjà de comunicació per a la interacció social, utilitzant tècniques d'edició molt accessible i escalables. Els mitjans socials utilitzen tecnologies basades en Internet per a convertir la comunicació en diàlegs interactius. Són un grup d'aplicacions d'Internet que es basen en els fonaments ideològics i tecnològics de la web 2.0, que permet la creació i l'intercanvi de contingut generat per l'usuari (Kaplan, Andreas M.; Michael Haenlein (2010). "Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media". Business Horizons 53 (1): 59–68). Les empreses també es refereixen a els mitjans de comunicació social com els mitjans de comunicació generats pel consumidor (CGM), gestionats pels community manager. Un fil conductor de totes les definicions dels mitjans de comunicació social és una barreja de tecnologia i la interacció social per a la co-creació de valor)

Wikipedia, 24 ag. 2011 (Social media: ...Social media can take on many different forms, including Internet forums, weblogs, social blogs, microblogging, wikis, podcasts, photographs or pictures, video, rating and social bookmarking. By applying a set of theories in the field of media research (social presence, media richness) and social processes (self-presentation, self-disclosure) Kaplan and Haenlein created a classification scheme for different social media types in their Business Horizons article published in 2010. According to Kaplan and Haenlein there are six different types of social media: collaborative projects (e.g. Wikipedia), blogs and microblogs (e.g. Twitter), content communities (e.g. Youtube), social networking sites (e.g. Facebook), virtual game worlds (e.g. World of Warcraft), and virtual social worlds (e.g. Second Life). Technologies include: blogs, picture-sharing, vlogs, wall-postings, email, instant messaging, music-sharing, crowdsourcing, and voice over IP, to name a few. Many of these social media services can be integrated via social network aggregation platforms...)

Powered by Koha